Vores vand - nu med hane

19. juni 2026 23:49 , af Kristian Rath

Vi har tidligere beskrevet kvaliteten af vores eget vand.

Vi har nu - for at undgå konflikt med vores gartnere som også bruger vand fra pumpehuset - lavet flere vandhaner. De 2 benyttes af gartnerne, mens den fine i messing er til alles fri afbenyttelse. Der er en lille vask/bord under så det at hente vand kan ske i en god arbejdshøjde.

Hvis der ikke lukkes helt op for vandet, sikrer vandhanen at vandet iltes. Det betyder i praksis at vandet ser lidt hvidt ud, de første minutter efter aftapningen. Men inden du er kommet hjem er det helt klart igen ;-)

Vi håber denne lille forbedring vil være til stor glæde for de som benytter denne vandkilde - og ikke mindst vores gartnere, som nu har 2 haner til deres disposition.

 

/Kristian